zondag 26 december 2010

Kerstkaart 'sok'




Het eerste kerstdiner is al genuttigd. Vandaag rijden we naar schoonma en schoonpa voor het volgende kerstdiner. Hopelijk is het niet al te glad op de weg, want hier is gisteravond weer een flink pak sneeuw gevallen. We waren gelukkig net op tijd thuis, want we hadden Kerst in Limburg gevierd. Voordat de Kerst voorbij helemaal voorbij is, wilde ik nog even wat kerstkaartjes laten zien die ik verstuurd heb. Een hele poos geleden heb ik al laten zien dat ik twee kerstsokken had gemaakt. Die hangen inmiddels boven de bank: eentje voor mij en eentje voor Yuri. Als kerstkaart heb ik een kleine versie gemaakt. De basis van de kaart is rode of groene cardstock, geknipt vanuit een patroon. Hierop heb ik met dubbelzijdige plakband een stuk designpapier geplakt. Het designpapier dat ik heb gebruikt, komt uit verschillende pakketten (Marianne Design, Kars en Basic Grey). Het hak-, teen- en bovenstuk is steeds met een andere kleur designpapier gedaan. Is het basispapier groen, dan is de rest rood (en andersom). Het hak-, teen- en bovenstuk heb ik 'gestikt' met een zwarte fineliner. Op het bovenstuk heb ik een tekststempel van Eline Pellinkhof gebruikt. Deze is gemat op cardstock. In het bovenstuk heb ik ook een gat gemaakt met de crop-a-dile, zodat ik een lintje kon bevestigen. De letter 'K' van Kerst heb ik uit cardstock gesneden met de slice. In het zakje heb ik een klein kaartje gestopt. Het kaartje is gemaakt van cardstock (maat bankpas). Hierop heb ik een stuk correspondentiekaart geplakt. Hier heb ik met stempels van de Action op gewerkt en de naam van Yuri en mij op geschreven. Alle kaartjes zijn verschillend geworden door het papier dat ik heb gebruikt. Ik heb steeds andere papier-combinaties gebruikt. Ik heb erg leuke reacties op de kaartjes gekregen. Ik ga me nu klaar maken voor het volgende kerstbezoek. En vanaf nu zullen jullie enkele maanden geen kerst-creaties meer op mijn blog zien (mij komen ze nu ook wel de neus uit). Nog een fijne witte Kerst allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Oh, dat is echt wel heel leuk gedaan!
    Orgineel!
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sanne,

    Ik ben een van de gelukkigen die een kerstsok heeft ontvangen. Hij heeft een mooi plaatsje op de kast.
    Jullie ook nog een fijne 2de kerst, tot gauw, groetjes Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sanne,

    Ook hier heeft de sok een prominent plekje, hij is superleuk! Geniet van het volgende diner. Wij hebben niks afgesproken vandaag: heerlijk! Ga straks wel met Rolf naar Harry Potter :)

    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk bedacht, ziet er ook leuk uit!

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!