woensdag 5 januari 2011

Lijsten Mika & Beau










Zitten jullie al allemaal achter jullie computer op dit bericht te wachten? Gisteren vertelde ik al dat ik bezig was aan fotolijsten van onze twee katten Mika en Beau. Vanwege het licht kan ik vandaag de foto's pas plaatsen. De lijstjes heeft mama bij de Xenos gekocht. Papa heeft de lijsten iets korter gemaakt, zodat ik vijf kaartjes aan elke lijst kon hangen. Elk kaartje is gemaakt van een correspondentiekaartje. Hierop heb ik designpapier van Basic Grey (Max & Whiskers) geplakt. Het designpapier heb ik bewerkt met de distresser en billendoekjes. Sommige kaartjes heb ik bewerkt met randenponsen van Martha Stewart of een hoekponsje. De foto's heb ik in klein formaat besteld en daarna op maat gesneden. De foto's zijn daarna op cardstock geplakt. Ik heb twee kleuren cardstock gebruikt: gele en blauw/groene. Het cardstock is ook bewerkt met de distresser en billendoekjes. In het midden van elke lijst heb ik de namen van de katten geplakt. Deze heb ik uit gele cardstock gesneden met de slice. Omdat de letters niet genoeg opvielen, heb ik met een fineliner een stikselrandje getekend. Elk kaartje is anders versierd. Wat heb ik allemaal gebruikt:
- sterren (uit designpapier gesneden met de slice)
- stitched brads van Basic Grey (Max & Whiskers)
- knopen van Basic Grey (met een wit koordje erdoor)
- flosjes (gemaakt van verschillende lintjes en touwtjes)
- gehaakte bloemetjes
- gekleurde veertjes
- gekleurde elastiekjes (van de elastiekbol)
- pins (van Colien gehad en aangevuld met een spacer en een wit kraaltje)
- belletjes
- lintjes
De tekst 'meow' heb ik op een labeltje geprint. In het labeltje heb ik een eyelet bevestigd met de crop-a-dile en hieraan heb ik verschillende lintjes geknoopt. De tekst 'zwarte kat = geluk' heb ik op een designpapiertje geprint. Daarna heb ik het tekstje gemat op cardstock. Aan de zijkanten heb ik een zwart lintje geniet. Ik vind de lijsten erg leuk geworden, lekker fleurig! Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze zo goed zouden lukken. Ik ben niet zo'n fotoscrapper, maar ik vond het heel erg leuk om te doen. Een hele uitdaging om die kaartjes lekker vol te krijgen met van alles en nog wat. Nu is het wachten tot vriendelief de lijsten voor me ophangt bij ons in de hal. Laten jullie me even weten wat jullie ervan vinden?


Zoals jullie zien, vindt Mika haar eigen lijst ook erg interessant.

6 opmerkingen:

  1. Wat een klus Sanne, maar het is echt een pronkstuk geworden!! En je kaart met muis is ook leuk geworden!
    Groetjes Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sanne,

    Heb vandaag de interne verhuizing gehad (kerstspullen naar boven, 'normale spul' naar beneden), dus kijk nu pas naar je fantastische creaties. Ze zijn super geworden, echt goed!!
    Zet Yuri maar es aan het werk om ze op te hangen, want ze mogen gezien worden!
    Kom ze binnenkort wel live bekijken :)

    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooch Sanne, wat is dit leuk geworden. Echt ge-wel-dig!
    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hoi,

    Het resultaat is erg mooi geworden!

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heeeel, heeeeeel leuk!
    Een mooi aandenken. Je mag er echt wel trots op zijn. Zal alleen nog dat ophangen worden zeker...
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gemaakt. Ik hou ook erg van poezen en katten. Heb zelf ook een katertje.
    liefs Tessa

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!